Bloom یک افکت تصویری و بیشتر یکجور کار هنری است که می گوید نقطه های پر رنگ چطور بر روی پیکسل های اطراف خود تاثیر بگذارد

بلوم یک کپی از تصویر رندر شده می گیرد، آن را محو می کند و بعد تصویر تار شده را به تصویر اصلی اضافه می کند. در کل داستان های اصلی این تکنیک را می توان در مقاله ویکی پدیا فهمید.

بازی‌های PSP همیشه با رزولوشن ثابت 480×272 اجرا می‌شوند (به جز چند بازی مثل GTA که وضوح داخلی بالاتری دارند و در PSP آن را کم می کنند). حالا وقتی رزولوشن بازی ها در شبیه ساز بیشتر از حد مورد انتظار می شود، بازی همراهی نمی کند و صفحه به هم می ریزد.

معمولا شبیه ساز PSP سعی می کند که این مشکلات را برطرف کند، اما همچنان بعضی از بازی ها هستند که موقع اجرا مشکل دارند و کاری هم نمی شود کرد.