سیوها کجا نگهداری می شوند؟

بسته به اینکه از چه پلتفرمی استفاده می کنی، سیوها می توانند در مکان های مختلفی ذخیره شوند. اما همیشه در پوشه ای به نام “Memory Stick” ریخته می شوند.

مایکروسافت ویندوز

اگر برنامه را نصب کرده ای فولدر “memstick” در کنار فایل اجرایی برنامه است.

موقعی که شبیه ساز PSP نمی تواند فایل هایی را در کنار خود ایجاد کند (معمولاً وقتی در درایور ویندوز در پوشه Program Files نصب شده)، آنها را در My Documents می ریزد. پس دنبال پوشه شبیه ساز PSP بگرد.

ممکن است مشکل از بازی باشد

اگر مقداری روی اسم بازی کلیک کنی و فشار بدهی، “game id” پیدا میشود. این یک کد شبیه به ULUS12345 است.

مناطق مختلف کدهای متفاوتی دارند و فایل های ذخیره متفاوتی درست می کنند. یعنی اگر می‌خواهی سیو یک بازی اروپایی را روی همان بازی اما نسخه آمریکا بریزی، احتمالاً کار نمی کند.

بازی‌ها تقریباً همیشه یک پوشه جدا در داخل پوشه SAVEDATA برای ذخیره کردن دارند و اسم این پوشه با شناسه بازی شروع می شود. مثلا وقتی روی “01” برای بازی “ULUS12345” ذخیره می کنی نام فودرش ULUS1234501 می شود. این همان ساختاری است که در یک PSP واقعی یا در سیوهای دانلودی از اینترنت می بینی.

آیا save data خراب شده؟

داده های ذخیره خراب می توانند بازی را هم خراب کنند و به وجود آمدن چنین مشکلی می تواند چند دلیل داشته باشد:

  • هک کردن savedata (یا دانلود savedata هک شده)
  • Cheats (تقلب)
  • رفتن برق موقع ذخیره بازی
  • اشکال PPSSPP یا بازی

آیا پارادوکس فضا-زمان ایجاد کرده ای؟

Save states از دیدگاه یک بازی، یک وسیله سفر در زمان است.

اگر در بازی save کنی (یا خودکار ذخیره شود) و بعد یک save state را از قبل از ایجاد آن ذخیره بارگیری کنی، ممکن است بازی به هم بریزد. ممکن دیگر بارگیری یا ذخیره نکند، چون که برای خودش فکرهای عجیب غریب می کند.

برای همین بهتر است بعد از هر ذخیره در بازی، Save statesها را بازنویسی یا حذف کنی.